شبهه ششم:
دهلوی می گوید:ابو نعیم اصفهانی از حسنمثنی نقل کرده که او در مورد حدیث من کنت مولاه گفته است:اگر مقصود رسول خدا(صلی اللهعلیه و آله) از این حدیث خلافت بود، باید آن را به طور واضح بیان می کرد. زیرا او فصیحترین مردم بود.
پاسخ:
ردّیه اول: کلام حسن مثنی بر فرض ثبوت،حجّیت و اعتباری ندارد. زیرا او نه معصوم است نه از صحابه به شمار می آید تا فهم اونزد اهل سنت معتبر باشد و صحابه از این حدیث خلافت را فهمیده اند.
ردّیه دوم: این حدیث سندی ندارد.
ردّیه سوم: چگونه پیامبر(صلی الله علیهو آله) خلافت حضرت را به طور فصیح بیان نکرده، در حالی که خلافت امام علی ابن ابیطالب(علیهالصّلواه و السّلام) با قراین حالیه و مقالیه به طور واضح از حدیث غدیر استفاده میشود. و علمای بلاغت گفته اند: کنایه ابلغ از تصریح است. و نیز رسول خدا(صلی الله علیهو آله) در روایات دیگر هم، مساله امامت و خلافت ایشان را به روشنی بیان فرموده اند.
شبهه هفتم:
حدیث ,خلافت ,علیه ,الله ,صلی ,آله ,و آله ,این حدیث ,علیه و ,الله علیه ,صلی الله
درباره این سایت